Смених датчика(14 лв) и всичко вече е наред - никакви проблеми!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Температурен датчик! Проблем!
Collapse
X
-
За да не отварям нова тема ще попитам тук. Колата я имам от месец, алфа ромео 156 1,9JTD 115к.с.. Като я карам из града, загрява до средата след делението 90, отначало реших че не се включва първа степен тествахме ги с фес работят и двете. Днес реших да я оставя да работи на място и достигна първото деление след 90 и тогава се включи първата степен. Датчика на термостата е с три кабела, предполагам, че той прави номера. Препоръчайте каква марка и от къде да купя нов. Благодаря предварително.Alfa romeo 156SW 1,9JTD facelift
Comment
-
Първоначално публикувано от koi4a Покажи съобщениеЗа да не отварям нова тема ще попитам тук. Колата я имам от месец, алфа ромео 156 1,9JTD 115к.с.. Като я карам из града, загрява до средата след делението 90, отначало реших че не се включва първа степен тествахме ги с фес работят и двете. Днес реших да я оставя да работи на място и достигна първото деление след 90 и тогава се включи първата степен. Датчика на термостата е с три кабела, предполагам, че той прави номера. Препоръчайте каква марка и от къде да купя нов. Благодаря предварително.
Накратко, не бързай да сменяш нещо, преди да си сигурен, че наистина има проблем.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
На фес го проверихме с един познат, но за малко и пробвах само перката дали работи и на двете степени. Оказа се че буксата на вентилатора не прави добър контакт, оправихме я и реших че проблема е решен, но не е така. Чакам да ми пристигне кабела за диагностика. Все пак какво би могла да покаже диагностиката- че едно от двете показания на таблото или към компа не са верни, или и двете. При всички положения нещата клонят към датчик, може и уреда на таблото да се е прецакал, но по-лесно ще сменя датчика отколкото да се ровя по таблото.Alfa romeo 156SW 1,9JTD facelift
Comment
-
Първоначално публикувано от koi4a Покажи съобщениеНа фес го проверихме с един познат, но за малко и пробвах само перката дали работи и на двете степени. Оказа се че буксата на вентилатора не прави добър контакт, оправихме я и реших че проблема е решен, но не е така. Чакам да ми пристигне кабела за диагностика. Все пак какво би могла да покаже диагностиката- че едно от двете показания на таблото или към компа не са верни, или и двете. При всички положения нещата клонят към датчик, може и уреда на таблото да се е прецакал, но по-лесно ще сменя датчика отколкото да се ровя по таблото.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Май наистина ще трябва диагностика. Вчера, като се прибрах след работа оставих колата да работи на място за да си регулирам фаровете. При работещо парно на 1или 2 съвсем леко, докато си ръчках и перката се включи на първа степен, след две минути пак, след още две минути пак, както си трябва, погледнах на таблото стрелката беше малко преди 90. Като изключих парното и перката спря да се включва, пак започна да подминава 90. Някакви идеи на какво може да се дължи?Alfa romeo 156SW 1,9JTD facelift
Comment
-
Според мен по някаква причина не ти се включва втората степен на вентилатора. А когато работи парното, това води до охлаждане на течността и температурата и е в границите при които се включва първата степен.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от koi4a Покажи съобщениеНа фес го проверихме с един познат, но за малко и пробвах само перката дали работи и на двете степени. Оказа се че буксата на вентилатора не прави добър контакт, оправихме я и реших че проблема е решен, но не е така. Чакам да ми пристигне кабела за диагностика. Все пак какво би могла да покаже диагностиката- че едно от двете показания на таблото или към компа не са верни, или и двете. При всички положения нещата клонят към датчик, може и уреда на таблото да се е прецакал, но по-лесно ще сменя датчика отколкото да се ровя по таблото.
Иначе по ФЕС - когато стрелката малко подмине 90 градуса - това са 93-95гр, на които включва първа степен по принцип.
На включен климатик първата степен трябва да работи постоянно. Имай предвид че сега може и да не включи - мисля под 4 градуса не иска да включи климатика - даже лампичката не му святка( ако си с вътрешен фейслифт, иначе не знам).Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Comment
-
Първоначално публикувано от koi4a Покажи съобщениеМай наистина ще трябва диагностика. Вчера, като се прибрах след работа оставих колата да работи на място за да си регулирам фаровете. При работещо парно на 1или 2 съвсем леко, докато си ръчках и перката се включи на първа степен, след две минути пак, след още две минути пак, както си трябва, погледнах на таблото стрелката беше малко преди 90. Като изключих парното и перката спря да се включва, пак започна да подминава 90. Някакви идеи на какво може да се дължи?Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Някой има ли идея колко температурни датчика има 1.9jtd 16v 140hp
според текдок са 2 , единия е с 4крачета и стои на термостата, другия е с 2 крачета ама къде е и какво показва
проблема ми е че уреда на таблото почти не мръдва от 50градуса, а реално колата е близо на 80градуса
смених този на термостата, никакъ ефектAlfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеНякой има ли идея колко температурни датчика има 1.9jtd 16v 140hp
според текдок са 2 , единия е с 4крачета и стои на термостата, другия е с 2 крачета ама къде е и какво показва
проблема ми е че уреда на таблото почти не мръдва от 50градуса, а реално колата е близо на 80градуса
смених този на термостата, никакъ ефектAlfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
На този датчик, който е до термостата между пинове 1 и 3 е свързано термосъпротивлението, чрез което ECU-то мери температурата. Телмосъпротивлението за индикацията е свързано между пин 2 и шаси.
Тъй че веригата за индикацията е +12V > индикация > пин 2 на датчика > термосъпротивление > шаси.
Пробвай да откачиш кабела от пин 2 и да го допреш на шаси и виж в този момент дали индикацията ще се отклони максимално. Ако това се случи, вероятно датчикът е дал фира. Най-добре е да се съпостави стойността на съпротивлението с това на друг датчик.
Мога да ти кажа каква е стойността му при мен при 90 гр, за да съпоставиш с това, което измериш. Но не знам, дали датчиците са еднакви.
PS:
Ето стойностите при мен.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:33.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Вероятно моя датчик си е наред, защото днес тествах с нов в чаша загрята вода и лазерен термометър, стрелката вътре в купето почти не мърда, а водата беше около 90гр. Все едно че е падала стрелката от уреда и някой некадърник я е боднал както му дойде, пък може просто уреда да е дал фира , макар че не виждам как може да го изгориш...
Каква е номерацията на пиновете, предполагам ги пише на буксата кой е първи , втори , трети ?Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
Comment